Paulig

 

Hos Paulig står vi sammen om vores formål

For a Life Full of Flavour. Vi er en familieejet, international koncern inden for fødevareindustrien. Virksomheden blev grundlagt i 1876, og vi er kendt for vores produkter af høj kvalitet såsom kaffe, madkoncepter, krydderier, plantebaserede produkter og snacks. Vores portefølje omfatter stærke brands; Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco og Zanuy. Koncernen har omkring 2.300 medarbejdere i 13 lande med en omsætning i 2022 på 1,1 milliard euro.

Vores produkter

Vores produktkategorier er Tex Mex, Kaffe, Krydderier og Snacks. Vores produktudvalg er næsten 100 % plantebaseret, og det er vores mål, at 70 % af vores produkter og tjenester i 2030 skal fremme sundhedstilstand og velvære hos både mennesker og planet. Vi vil fortsat udvikle vores produkter i en mere sund retning samt også udvikle helt nye produkter.

Vores elskede kundebrands er Paulig, Santa Maria og Risenta. Vi har også et særligt Forretningsområde for Kundebrands, der er kendt for brandet Poco Loco og for fremragende knowhow inden for produktion til private label. I starten af 2022 købte vi den spaniensbaserede Tex Mex- og snackvirksomhed Liven.

Vi er markedsførende i Europa inden for Tex Mex, og vores produkter sælges i 70 lande.
Vores kaffeprodukter består af ristet kaffe, færdige kaffedrikke, koldbrygget kaffe, chokoladedrikke og filtertjeneste. Vi er markedsførende inden for kaffe i både Finland og på det baltiske lande. Som et af de første store kafferisterier i verden sikrer vi, at alle kaffebønner kommer fra kilder, der er verificeret bæredygtige.
Vores krydderibrand, Santa Maria, inkluderer Krydderier, Tex Mex, Det Thailandske Køkken, Det Indiske Køkken og BBQ-produkter. Santa Maria er det markedsførende krydderibrand på det nordiske marked.
Vi tilbyder et stort udvalg af snackprodukter – fra vores berømte tortillachips til snackbarer og popcorn.

Vores lokationer

Vi har i alt 11 fabrikker, hvoraf 7 har opnået CarbonNeutral® byggecertifikat. Det er vores mål, at alle produktionssteder skal være CO2-neutrale i 2023. Vores arbejde med bæredygtighed indebærer et mål om at reducere udledningen af drivhusgasser i vores egne operationer med 80 % og i selve værdikæden med 50 % i 2030 set i forhold til 2018.